Dagen Efter

Jahaja, då var man 22!

Hade storkalas härhemma igår med pompa och ståt, det börjades tidigt på morgonen med frukost på sängen(skulle man kunna kalla det), sen blev det städning innan min frisör Emma kom och gjorde mig vacker i håret. Tessan och Ari som sovit på hotell droppade in vid halv tolv och hjälpte till med smörgåstårtan och sånt där.

Mor min som inte direkt är känd för att komma sent kom vid ett, även om jag sagt att kalaset börjar kl två. Menmen. Såsmåningom droppade broder Fredrik med flickvän in, Gustavs bror Anton och min kära väninna Marie in.

Blev en riktigt succé med smörgåstårtan och vi åt så magarna jäste på oss allihop. Smörgåstårta är så jävla bra!

Sen var det dags att fixa ihop tårtan, jo tjenare, hade hittat ett spännande recept på nån Weddingcake-icing på någon amerikansk matsida. Såg jättegott o fint ut, så tänkte att det blir ju fint att ha på! Men hallå, man skulle ha ett kilo, ETT HELT JÄVLA KILO, med floursocker. Mjaa jag nöjde mig med typ ett halvt och tur var väl det för fy fan vad sött det blev! Men tårtan blev jättefin, Emma fick spritsa på kakan och Marie hjälpte mig göra marsipanrosor. Dock fick jag bara fylla 18 år för paketet med ljus som enligt förpackningen skulle ha 24 ljus hade bara 18 ljusfötter. väldans genomtänkt!

Men tårtan gick rätt bra ändå! Och fy fan vad tjockt det blev i magen med allt fett o socker!

Fick en massa fina presenter:

Glas och ljusstakar från Ittala
Presentkort på Guldfynd(min bror är ju också en stjärna, dagen innan jag fyller år så frågar han helt appropå: Är du mycket för Guldfynd och sådär?)
En typ skål från Mique i glas med knallrosa rosor på
Fransk manikyr-set
Handcremé från Lumene
Startbidrag till min träningscykel
Chokladtryfflar
Dessertglas
Trisslotter(jag vann på en av dem faktiskt!)
Två stora prynadskuddar i benvitt och rosa

Men bäst av allt var presenten jag fick av Gustav, ett presentkort på att jag får designa ett sminkbord hur jag vill med lampor och hela kittet så bygger han det åt mig! Vad mer kan en flicka behöva? (för jag lär inte få nån diamantring av honom, det är slavar som plockar diamanter)


Till kvällen drog sig folk hemåt och min kära Meria kom över med Martin och vi satt på balkongen och myste, sen lagade vi lyxig pastasallad och hade trevligt.


Siste av allt gled jag och Gustav ner i ett varmt bad ihop innan vi gick o la oss. Det var en bra födelsedag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback