Båtsemester 2008 - Dag ett

Vi åkte runt och provade hästkrafterna i båten en sväng innan vi scoutade in oss på en liten mysig ö att bosätta oss på. Dessvärre var denna redan bebodd av ett äldre par typ 55+, som gav mig kalla kårar över hur jag och Gustav kommer se ut i den åldern, karln var smal och spänstig medan tanta såg ut ungefär som en brunbränd valross med tuttarna i vädret.

Seriöst skyl dig själv människa. Jag vågade knappt titta åt deras håll för hennes tuttar var så groteska, man ville bara stirra på dem. Fast ändå inte. Ja ni förstår.

Jag solade och Gustav fiskade. Sen kom vi på att det var nog bra att tanka båten lite extra. Vilket i sig var ett äventyr. Åkte till nån liten vik där vi gjorde fast båten vid ett trä och klättrade upp längs världens brant nästan lodrätt i mina mått mätt. Trodde jag skulle dö på kuppen. Sedan korsade vi ett tågspår, värsta spännande:P Sen fick vi promenera till macken där vi tankade och köpte glass. Var lite jobbigare att kånka tillbaka en full bensindunk i värmen och ner för branten igen. Men det gick med alla lemmar i behåll!

Tog oss tillbaka till ön vi varit på innan och slog upp läger.


Världens snyggaste Zlatan-tag från när familjen Kraft var på Roskilde festivalen för några år sedan.


Jag lagade lite lunch på bulgur och quornfiléer. Sedan var jag helt slut, helt sönderbränd redan trots ideligt insmörjande av solkräm. Fan nu kom ju bilderna lite fel, egentligen hade ju vi inte slagit upp tältet, mest slängt upp prylarna på land... Huuursomhelst! Gustav, min prins, blåste upp luftmadrassen så jag fick ta en tupplur. Några timmar i solen och man är helt slut. När jag vaknade lite senare tog jag mig ett dopp, begav mig bort till Gustav som hittat en jättebra fiskeplats där man kunde sitta och titta på fiskarna som simmade förbi i det klara vattnet. Ganska coolt faktiskt. Sedan var det dags att börja med kvällsmaten, grillat kött och grönsaker. Muums.



Sönderbrända kröp vi ner i tältet och drack te och åt ost, pussades och somnade ganska snabbt. Dock hann vi inte sova länge innan nappalarmet drog igång så Gustav flög ut ur tältet i hopp om att ha fått gös på kroken. Men det var falsklarm så han fick snällt krypa ner hos mig igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback