Båtsemester 2008 - Dag två

Hittade precis det här inlägget som jag missat att publicera. Bättre sent än aldrig!

Vaknade rätt så skapligt på lördagen. Åt varsitt äpple och bestämde oss för att dra ut o fiska med båten. Nån timme senare kom vi iland igen utan fisk. Däremot fick jag upp som en slemklump med illgröna prickar i när jag drög upp ankaret. Värsta cool. Fick ingen bra bild dock. Väl iland gjorde vi varsin omelett till frukost sen gick vi ut till den långsmala klippan vi suttit och studerat fiskar på kvällen innan. Gustav fiskade medan jag ägnade mig åt det viktigaste:

Sophie Kinsella och Dark Pistachio tillhör mina tyngre laster.

Timmarna gick, det blev lite för varmt där jag satt i bikini och seglarjacka. Var ju så bränd att jag var tvungen att skydda mig så bra det gick, men när det blev för plågsamt gick jag och satte mig under några träd vid lägret och läste ut min bok. Ååh vad jobbigt det är när boken tar slut. Och nästa del är slut på adlibris! Skandal!

Till lunch gjorde vi en smarrig rotfruktslåda med morötter, palsternacka, lök, paprika och vitlök i ett stort foliepaket vi la i elden. till det fanns lite rester från gårdagens middag så vi satte oss i lummen utanför tältete och myste medan vi åt. Vet inte riktigt vad vi gjorde under resten av dan, jag badade och Gustav fiskade tror jag. När det började skymma tog vi en tur med båten iväg till några vikar med bättre förutsättningar för fiske. Jag stod o kasta o kasta och kasta på samma ställe. Så bytte vi sida med varandra, på första kastet fick Gustav en gädda. Fusk. Men vi släppte den igen eftersom gädda är äckligt. Sen ringde min syster och vi pratatde skit i en halvtimme sen började det li mörkt så vi tog oss tillbaka till ön och gjorde tacos.

Efter maten gick vi ner till vattnet och åt ostbricka och drack vin. Mums.

Gustav kollar aldrig in i kameran!