Ja, jag ska skärpa mig!

Usch vad dålig jag har blivit på att blogga, det är ju rätt roligt men jag tar mig aldrig tiden ju. Egentligen har jag inte tid nu häller för jag borde göra mig vacker så jag inte skrämmer kunderna på jobbet! Meeen, jaja ett litet inlägg hinner jag nog med, i helgen var vi ute hos Gustavs mamma, fy fan vilken pärs det var. Började i fredags med att min kära mor satt på Zions halsband för löst så när vi skulle på tåget så slet han sig och sprang runt på spåret, fatta panik jag fick! Bara släppte allt och sprang efter för att få in honom igen, men han tyckte det var jättekul att få springa av sig, så det var inte helt frivilligt han kom tillbaka, fick ömsom ryta och ömsom gulligullropa på honom. Tog väl max 20 sekunder men det kändes som en timme och min puls var en bra bit över 2000. Sen precis när jag fick tag i honom och satt på honom halsbandet igen(ordentligt åtdraget) så fälldes bommarna ner och ett godståg dundrade förbi.
Vl uppe på tåget var han jättesnäll och tittade ut på allt som for förbi, jag pratade med en tant som hade en finsk lapphund(vilken Zion inte ens la märke till först), sen gick han fram och hälsade på tanten(elelr okej hon var väl typ 40 så kanske fel att säga tant) och då fick han syn på den lilla sötnosen så dom satt och sniffade på varandra och hade det mysigt hela vägen till Linköping. Tror han blev lite kär faktiskt, nr vi skulle gå så ville han följa efter henne istället, men så fort vi kom fram till bussen var hon glömt för då stod en ful liten chihuahua som man naturligtvis inte kan låta bli. Fick ju slita o dra som ett djur i honom, det var inte det lättaste med all packning kan jag lova. Men han gav sig inte så jag fick bära upp honom på bussen och ställa mig över honom, vilket jag insåg var dumt då jag klämde ihop mina tightsbeklädda ben mot hans nithalsband. AJ.

När jag väl kom fram och Gustav+mor hämtade upp mig kan jag lova att jag var trött på åbäket.


Jaja mer lite senare nu måste jag skynda mig med vackerheten!

Kommentarer
Postat av: Josefin

FIKA SNART?

HALLÅÅ HALLÅÅ...har evelajna abstinens va fan! :D



<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback