Stereotyper

Jag är nog lite trög men jag skrattade nästan lite åt det här.

Igår när jag gick från jobbet så stod en stereotyp gammal-utländsk-gubbe och tjafsade med en stereotyp supit-bort-hel-livet-svensson. Den utländse skulle tydligen sälja en bil till fyllot, vilket känns väldans oansvarigt om ni frågar mig. Det är ju typ olagligt att ge bilnycklar till någon man vet är påverkad. Men iaf! Han utländska gubben sparkade lite här o var på bilen
-Du ser bra kvalité!
Fyllot böjde sig så långt fram att näsan nästan petade i backen
-äre nå rost dårå?
-Nej kompis, det är bara bra kvalité du ser själv!
-Aa men jag vill pruta lite
-Har du pengar eller?
-Nej.. asså..
-Men varför slösar du min tid, jag vill ha pengar!
-aa men...
-jag ska ha betalt först! Förstår du kompis?!
-Men jag har pengar fast inte här
Den utländske mannen går mot förarsätet och fyllot blir rädd att gå miste om dealen
-VÄNTA VÄNTA! Vi kan väl snacka lite om det...?

Det hela såg helt sjukt kompiskt ut, jag gick lite långsammare för att kunna tjuvlyssna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback