Söndagspromenad och storhandling

Piuh va trött jag är nu. Gick hela vägen bort till Hageby Centrum och tillbaka, och storhandlade därimellan. Vi är värsta hurtbullarna när vi handlar, i vanliga fall cyklar vi bort, men nu har nån snott min sadel (OCH stången skiten fäster i, hur jävla onödigt är inte det??!) så vi får gå bort, men vi har Gustavs cykel med oss så vi kan lasta i cykelkärran. Blir en rejäl promenad kan jag lova. Idag var en sån jobbig dag att handla eftersom vi var tvugna att köpa allt sånt man köper om vart annat nån gång om året fast nu på en gång, typ tvättmedel, sköljmedel, maskindiskmedel, kattmat, kattsand... köper ju storpack av allt så bara de sakerna går på 350 kr eller nåt, sen ska man ha mat också. Så blev ungefär en tusenlapp som rann iväg i kassarna där. Och det är en veckas ranson typ... Det kostar att leva det är säkert.

Ikväll blir det mumsig broccolisoppa, porr med chokladsås till efterrätt.

Nu ska vi se om jag kan ta lite bilder på det jag köpte på stan.. och än värre få in det i datorn, hatar när kortläsaren strejkar. Blev inte så mycket snapshots idag så kanske kan leta fram en sladd och lägga över bilderna så, men det tar ju sån jävla tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback