Kustbevakarna

Någon som tittade på det på Kanal5? Alltså det är så sjukt kul. Nog ett av de roligaste program femman producerat.

Det är så pinsamt att se hur vuxna människor beter sig. Brats, som skryter med att deras pappa är åklagare när de åker dit för sjöfylleri är helt underbart. Likadant 50+are som ska försöka låta så viktiga och mycke bättre än alla och minsann inte druckit mer än 2 öl när de åker dit för sjöfylleri och knappt kan stå på benen.

Visst kan det hända tråkigheter också och det är ju inte att de kör onyktra som är det roliga. Utan hur de beter sig när de åker fast.

Några grabbar satt i ett avsnitt i en båt, de åkte fast på att de körde för fort och det visade sig att killen som körde var påverkad. Så kustbevakarna omhändertar honom. Lite senare åker samma grabbgäng dit igen för att det kör för fort, killen som kör nu är också onykter. Sen händer samma sak igen och igen. Till sist skrattar ju bara kustbevakarna åt dem för att de är så otroligt dumma. Det är ju klart att de kommer åka dit, man håller ju uppsikt på båten om det varit en incident.

Hursomhelst, kunde inte låta bli att skratta när jag såg att en norsk gubbe
kört upp på en klippa igårkväll. Det måste gått något sjukt fort. Haha, tur att ingen kom till skada men han kan ju inte haft alla getter i hagen.
Båten låg 5 meter upp på land, FEM!

Kommentarer
Postat av: Walle

Hej!!
Var bara tvungen att kommentera ditt inlägg på Aftonbladet angående kustbevakarna.Kan inte annat än att hålla med :) Klockrent!!!
Vilka snedseglare det finns ute på sjön,och det värsta är att de försöker komma undan med det..brats som har lånat pappas båt och inte ens vet vad som är bak eller fram..och 50+are som minsann ska visa vad deras penisförlängare går för...tjena!! Som sagt,norrmannen körde nog LITE fortare än 10 knop för att kunna slå läger där han gjorde :)
Ha det bra! Walle

2008-04-21 @ 23:23:48
Postat av: Adkiller

Det roliga med alla serier som kustbevakarna samt brandmän/akutpersonal/sjukvårdspersonal är att man undrar hur dessa program egentligen får sändas.
Jag gjorde fel vid en olycka och åkte förbi en utan att stanna, dumt javisst. Jag ringde chockad 112 som även senare kontaktade mig igen, och alla fem personer klarade sig relativt bra. När jag senare ville lyssna på MITT samtal för att kunna bearbeta händelsen och lära mig att handla bättre nästa gång för jag till svar att det kan jag inte få göra. MITT samtal är hemligstämplat för alla inklusive mig... Snacka om att man kan ha idiotiska regler.

Postat av: Zmilla

Jag är också ett Kustbevakarna fan..gejer som "Har du något vasst på dig?"
"Njaa mina puma dojjor är rätt vassa!" är ju svårt att toppa, eller "neej jag dricker aldrig då jag kör bil...båt"

som sagt det är reaktionerna efteråt som är komiska, fast egentligen rätt tragiska..

Synd att det är slut

2008-04-22 @ 08:44:40
URL: http://blogg.aftonbladet.se/49
Postat av: M

Kustbevakarna är / var ett helt suveränt program. Stort underhållningsvärde, med en tydlig underton av skräck. Konsekvenserna av muskelbåt och alkohol kan ju vara förfärliga. Och de som stryker med är oftast de som blir överkörda, inte fyllot som vinglar bakom rodret...

Så efter att ha sett Kustbevakarna kommer jag att hålla mig låååångt ifrån de farleder där man oftast hittar folk av detta slag. Speciellt på natten.

2008-04-22 @ 10:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback