Homofobi i fotbollens finrum

Men seriöst(som för övrigt är mitt nya favorituttryck), nu har förre Juventusbasen sagt i en italiensk talkshow att han aldrig skulle värva en homosexuell spelare, att de inte hör hemma på fotbollsplanen. Ibland undrar jag hur folk tänker. "Jo men Andersson här, han springer ju ganska fort men han rövknullar andra grabbar så han kan nog inte slå en hörna, än mindre göra mål. Homosexuella är bara bra på att matcha outfits i rosa och lila, de kan inte spela fotboll för även om de springer fort så springer de ju som fjollor"

Vad har sexuell läggning med ens atletiska talang att göra?

Jag har dessutom bott i italien och där var mer eller mindre de flesta killar åt det metrosexuella hållet, så hur skiljer gubben dem från de som ligger med andra killar? Får de typ göra en deklaration över sexuella referenser innan de värvas?

Jag blir så trött. Tänk om Zlatan vore bög. Tror inte nån storklubb skulle tacka nej till hans talang pga hans sexuella läggning. Men det förstås, Zlatan har ju fru och barn, det är nog hans hetrosexualitet som gör honom så vass på fotboll....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback