Home Sweet Home!

Okej nu har jag inte bloggat på jättelänge! Måste verkligen ta mig i kragen och blogga mer i veckorna, nu blev det att vi åkte ut till Gustavs mor i helgen så blev inte så mycket bloggande som jag tänkt mig!

Men, detta har hänt:

Fredag
Jobbade till 18.30, så kom min älskling och mötte mig på jobbet... strosade runt lite på stan och diskuterade vart vi skulle äta, efter en sväng på ett fullsatt Asti, oinspirerande Highlander Inn så blev det till slut Poseidon, tänkte att där har de ju lite grekisk och gott... men det blev kebab respektive pizza av nån anledning ändå. Men det var skönt ändå, liten minidejt, satt i ett bås o snackade skit och lät någon annan laga mat för en gångs skull. Riktigt skönt. Gick förbi filmstan men det var ingen film värd att se där så vi bestämde att dra till biljardhallen, men jag ville gå hem imellan och byta kläder. Gått i "kostymbyxor" alldeles finklädd hela veckan, ville få ha lite mer avslappnade och personliga kläder på mig. Fast väl hemma kom jag på att jag var väldans trött o la mig i soffan en stund, vilket resulterade i att jag somnade typ direkt så det blev ingen biljard.

Lördag
Sov länge, gosade massor, bråkade lite om vad vi skulle göra i helgen för Gustav ville till sin mamma och jag hade glömt att jag sagt till mamma att vi skulle komma dit o massa, men sen enades vi till sist om att vi måste bli bättre på att planera helgerna. Så denna helg fick det bli hans mamma eftersom hans syster skulle dit och sådär, de träffas ju inte så ofta. Nästa helg får det bli min mor. Åkte ut på eftermiddagen och kom lagom till middagen, det är alltid bra:P

Söndag
Gustav har ju tvångstankar om fiske så han gick upp runt 7 imorse och stack iväg upp till sjön för att fiska, jag vaknade runt 10...drog mig en halvtimme innan jag smsa att nu fick han faktiskt komma hem igen. Så när jag satt ensam i köket och åt frukost kom han hem, och straxt efter ramla hela släkten in på te och kaffe.
Systern hans skulle ha massa ved, och eftersom Gustavs mamma och morbror äger skog så är det ju ganske smidigt att komma och hämta lite träd mot en mindre penning. Så medan de drog stockar och svärmor med karl o väninna jobbade nere i ladan som ska bli festlokal fick jag stå för maten. Gjorde sjukt god mat faktiskt. Skrivade upp kycklingfilé som jag brynde i salt, curry och rosepeppar. Sen hällde jag på en skvätt apelsinjuice och mjölk så det fick koka ihop lite, till det blev det ris och wokgrönsaker med lite sweetchili och starka kryddor, och så en yoghurtsås med mandarin och sweetchili. Fick massa lovord så egot expandera lite.
Sen fick vi skuss in till tågstation men kom dit en halvtimme innan tåget så då köpte vi godis o festis at gotta oss med.
Väl hemma var det bara att byata kläder och springa bort till Marie på tupperware party(JA herregud, det blir nog ett helt eget inlägg om det!), käka minibaguetter och araksbollar. Snacka lite skit, sen gick jag och Marie via affärn och sen fick jag äntligen komma hem och varva ner.

Känns som jag bara ätit hela dan men jag ska nog ta mig en skål glass nu faktiskt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback