Heartbreaking

Seriöst, jag blir så lessen och upprörd över att folk kan tycka att det är ens eget fel att man blir våldtagen!

Även om man nu skulle vara "utmanande" klädd, ha flörtat med en person och är jättefull har man samma rätt att inte vilja ha sex! Att man inte är kapabel till att säga ifrån gör inte våldtäktsmannen till offer, det är ju precis som att ha djursex, inte fan kan det stackars djuret säga ifrån.

Jag vill kunna gå ut klädd hur jag vill, bete mig hur jag vill utan att behöva känna att jag får skylla mig själv om jag blir våldtagen. Att bli våldtagen handlar om att man hamnar i en situation då en person endast ser till sig själv.

Jag har själv hamnat i tråkiga situationer. Då jag var ung, rädd och vågade inte säga ifrån, jag teg, grät, och teg ännu mer. När jag har berättat det har jag mötts av kommentarer som "men äh det är ju bara att säga att man inte vill", visst ibland funkar det med ibland kan man hamna i sådanna situationer då man inte vågar annat än att "gå med" på det.  Jag har verkligen mått jättedåligt långa perioder pga dessa situationer. Jag har försökt att intala mig att det inte är mitt fel utan att det var fel på killarna jag träffade. Det är lätt att bli utnyttjad när man är ung och naiv, guld & gröna ängar existerar ju fortfarande då.

Nu skulle jag aldrig hamna i en sådan situation igen, tror jag iaf. Nu vet jag hur stark jag är.

Kommentarer
Postat av: anna

skulle du gå på ett minfält med motiveringen att det är olagligt att lägga ut minor att den som gjort detta inte har rätt att våldföra sig på dig eller att begränsa ditt liv? att naturen är allas och att du har rätt att gå där utan att bli sprängd i bitar?

tänk på det nästa gång du tänker följa med främmande killar. man har ansvaret för sitt eget liv och att minimera riskerna.

2008-04-29 @ 21:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback