Fräta bort ansiktet?

Okej nu är det spännt.

I ett år har jag gått och velat över om jag skulle ta och våga mig på att göra en aha-behandling hemma. Det utlovas ju fräschare hy, stimulerad collagenproduktion och mindre porer.

Nu häromdan hittade jag på tradera ett billigt kit med syra, neutraliseringspulver och aloeverakräm för ansiktet. Så jag tog mig i kragen och beställde det. Nu efter jobbet var jag och hämtade ut det men jag vet inte riktigt om jag vågar. Tänk om jag fräter hål på ansiktet eller nåt!

Köpte 30% Aha-syra, nån sålde 60% men det kände jag nej tack jag vill kunna gå till jobbet utan att se ut som att jag varit på semester i Tjernobyl. Kanske skulle ta lite process-bilder för att se hur huden utvecklas, man gör så många behandlingar man vill max en i veckan i max tioveckor tror jag. Sen måste man ha uppehåll i typ 6 månader. Tänkte det kan ju va bra att göra nu så att jag kan vistat i solen i sommar. Man blir väldigt känslig mot uv-strålar eftersom det är som en kemisk peeling av ansiktet man gör. Får se till att inte sitta för nära uv-lampan på jobbet:P

Iih hoppas det blir jääättefint. Jag hatar min hud. Som tur är så syns inte mina ärr när jag fotar mig med mobilkameran så jag kan ju låssas att jag är värsta baben. Sen när jag blir rik ska jag göra fraxellaser, fixa mina ögonlock, skaffa porslinsfasader, fettsuga mig, lyfta tuttarna och om tekniken tillåter det i framtiden så ska jag förminska händer och fötter! Jag har större händer än min pojkvän... det känns lite lagom sexigt. Och jag drar nästan 42 i skor, iaf i högklackade.


image279

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback