Första dagen på nya jobbet

och jag är helt slut!

natten till igår kunde jag inte somna förns vid 6 på morgonen... inatt var det samma visa men då somna jag nån gång efter 5 iaf, tittade på klockan sista gången vid 5.07. Usch jag hatar när man inte kan sova, än värre är det när man ska gå upp tidigt. Fick väl en sisodär 2,5 timmes sömn inatt, drack massa kaffe till frukost och satt och gäspade de första timmarna på jobbet. Sen runt lunch hade jag kvicknat till lite men sista timmen kunde jag knappt hålla ögonen öppna, lockan var såå tunga. Dessutom har jag spenderat i stort sett hela 8.75 timmar med näsan i en handbok om säkerhetsrutiner, våra tjänster, organisation och sånt där. Det tog aldrig slut, bara läsa läsa läsa, tryckt på gult papper, visste ni att gult och rött stimulerar hungern, det är därför så många snabbmatskedjor använder de färgerna. Jag var jättehungrig innan ajag gick hem, men bara jag kom ut i friska luften avtog det. Helt sjukt. Men men det är bara att gilla läget, blir nog samma veva imorn, är ju en hel del man måste kunna som medarbetare på mitt jobb.

Gick via Konsum och köpte glass på vägen hem, det tycker jag att jag var värd!
Lupin var jättearg på mig när jag kom hem, han är ju van att ha sin mamma hemma hela dagarna så hon kan släppa ut honom på balkongen och klia honom på magen. Dessutom glömde jag bort att jag sa till honom att han fick vänta med att gå ut tills jag kom hem när han gnällde imorse, så när jag kom hem och började påta i köket satte han sig bestämt på golvet och mjauade väldigt anklagande.

Ska se om jag orkar göra de förbannade falaflarna nu, är ju så trött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback