En del hundägare borde det vara skottpeng på.

Imorse satt jag fridfullt i vårt kök och åt frukost(kokta ägg, keso, majonäs i en röra och en knäckemacka med ost till det). Snett framför vårt hus ligger en lite mindre fotbollsplan som jag antar är tänkt att brukas av barnen i området och dagisen som ligger intill. Det är barn som spelar fotboll där varje dag, så det är inte att den står och förfaller, utan en väldigt bra plätt att få leka av sig på mitt inne i stan.

Nu till rubriken, medan jag satt där och åt ser ju hur en vuxen människa kommer med sin stora hund som stannar inte mindre än 3, TRE, gånger för att uträtta sina behov på fotollsplanen. Och inte FAN plockar människan upp bajset. Jag blir så förbannad! Sen ska massa barn leka där och springa runt i det där bajset eller? Okej om hunden bara kissat, men bara det är ju äckligt eftersom ungar inte är rädda för att smutsa ner sig och stoppa smutsiga händer i munnen. Det är så JÄVLA VIDRIGT!

Förra sommaren var vi ett gäng från mitt dåvarande jobb som var där för att spela lite brännboll en kväll, och då var det tamefan hundskit överallt. Det var asäckligt så vi gick ganska snart därifrån, ingen hade lust att spela med risk att ramla rakt i bajs liksom.

Sen att det är vuxna människor som gör sådär, det är ju pinsamt. Enda gången vi inte plockar upp efter Zion är om det är mitt inne i skogen, skulle han sätta sig på en stig tar man ju bort det av hänsyn till andra.

Till saken hör också att 2 kvarter bort så finns en riktig rastgård för hundar. Men det är ju jobbigt att behöva motionera hunden när den ska gå ut....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback