Dags att bli frä$$$ch.

Ja det är ju alltid ett jävla tjat om beach 20XX, i år löser jag det med heltäckande baddräkt. Och en jävla massa ammande. Ingen vill se min fladdriga post-pregnancymage ändå. 
Läste att man bränner typ 500 kcal per amning. Så alltså om man köper en elektrisk bröstpump och bara har den påkopplad dygnet runt så kan man ju typ ligga på soffan o äta chips med dipp o ändå bli smal och snygg. Att ingen tänk på det innan! 
 
Men det finns ju saker jag kan göra nu, typ få rätt på fejset och håret innan bröllopet. Så nu har jag klickat hem en derma-roller. Ni vet den där med massa små nålar man ska misshandla nyllet med. Har varit sjukt skeptisk tills en bekant testa och faktiskt fått resultat, så nu har jag gjort min Google/youtube-research och känner att 199kr kan jag väl offra om min hud kan bli lite fräschare. Har ju grova porer och ganska problemig hud ("det är bara puberteten, det blir bättre när du blir äldre", kommer ni ihåg den jävla lögnen?), jag har haft tankar på laserbehandlingar och allt men nu är jag ändå snart 30+, gift och småbarnsmorsa, har ju mitt på det torra så att säga, om Gustav tröttnar på mig har jag iaf ett barn som jag kan tvinga att älska mig hur ful jag än är. Så jag får ta lite billigare lösningar helt enkelt... (Eller hoppas på att Gustav blir stormtät så jag kan bli lyxhustru och botoxa varenda vrå av kroppen!)
 
Så idag under min pengabrännarturné smet jag in på Lidl och plockade upp ögon+dagcrème för typ 40kr/st. Hemskt ful förpackning och jag är ju en förpackningsfjolla. Får typ hälla upp dem i nåt annat haha.
Nu ska det bli spännande att testa hur det känns, har använt Kiehl's Ultra facial creme som jag tycker är svinbra för den blir typ ett med huden direkt och man känner sig superfräsch och inte alls kladdig. Plus att förpackningen är på 125ml utan massa extra "burkvolym" (ni vet när burken är skitstor och tjock o så är det en liten klick kräm i). Den är inte alls så dyr, typ 2-300 tror jag och räcker jättelänge (både jag o Gustav använder den typ morgon o kväll och ändå räcker den länge), men nu testar vi nåt nytt!
 
Och det här med min dåliga hud, jag har testat såååå mycket olika produkter genom åren, och nu har jag äntligen hittat "min" ansiktsrengöring. Clarins Gentle Foaming Cleanser med sheasmör. Den är krämig och löser upp allt smink, bara när jag haft gel-eyeliner behöver jag dra lite med makeupborttagning först. Huden blir lugn och mjuk. Den ligger på typ 265kr och räcker lite mer än en månad oftast, men ibland blir jag snål och använder nåt annat skit, det tar inte många dagar innan min hud börjar göra uppror, och så fort jag börjar med Clarinsen igen så blir den bra igen. Så jag har liksom en liten kärlek till Clarins trots att jag knappt testat några andra produkter. 
 
Well, så nu när min vän Alicia var på kryssning i helgen och hon köpte ut två tuber i tax-freen åt mig, halleluljah! ... Och så var jag på Åhléns idag för att handla lite ögonskuggor till min bröllopssminkning, 20% på Make Up Store - gäller att passa på. Och så ser jag ett bord med 50% på utvalda skönhetsprodukter. Och där ligger ett serum från Clarins som normalt sett kostar typ 900kr. Och då fick jag överslag i hjärnan, det är ju typ som att dom ger bort grejjerna! Så jag köpte den. Och medan jag ändå var i farten slängde jag ner lite brungörande lotion. Skit i att jag var jättenöjd med min superkräm jag handlat asbilligt på Lidl. Man kan inte ha för många superkrämer! Nån jäkla volymgrej till ögonbynen åkte ner också, kommer ni ihåg högstadiet och stilikonen Pamela Anderson? Well, nu är det ju inne med buske igen!
 
Förutom det så skulle jag ju handla nytt schampo och balsam idag, också nåt man lärt sig med åren, handla hos frisör eller av "frisörbutik", det kostar mer än på Ica men resultatet blir bättre. Och det bästa är att det är stora förpackningar, fan vad jag älskar dom där jätteförpackningarna med pump! Känns typ som det blir billigare ändå, behöver ju inte handla lika ofta.. Väl där kom jag på att jag vill ha nån värmeskyddande lotion, klart som fan att jag kom därifrån med nån flaska för 300 jävla spänn, tjejen i butiken såg väl på mig att jag hade plånboken vidöppen... Jag kommer ju säkert se ut som nån av tjejerna i schamporeklam nu! Lika smal och snygg också efter allt ammande och anti-rynkkrämande!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback