Evelina <3 sin spikmatta

Min spikmatta är en av de bästa investeringar jag gjort. Jag tog mig i kragen och köpte en efter att jag inte stod ut med min molande ryggvärk som grundar sig i att jag ramla ner från en gunga 2 meter upp i luften och slog i ryggen, jag kraschade på skidorna och flög in med ryggen i ett trä och att jag ramla av en hästjävel och lyckade pricka skogens ända sten med min rygg. Olycksfågel jag vet!

Visst var det obehagligt att lägga sig på den första gången och det sved i skinnet, när man vant sig är det ingenting, det är bara skönt! Man slappnar av och blodet rusar, somnar på 10 minuter.

Nu säger
experterna att spikmattor inte fungerar, well duuh, I think it do. Bara för att det inte är vetenskapligt bevisat. Visst jag köpet ju inte pr-bullshiten att det ska ha en "helande" effekt. Jag förstår varför den fungerar, ökar blodcirkulationen och trycket på muskler och fästen så får kroppen hjälp med att transportera bort stillasittade vätskor i ryggen. Att få massa vassa piggar i ryggen vill ju kroppen skydda sig ifrån genom att skicka ut massa endorfiner som du blir lugn av, som dessutom dämpar smärtan. Om du tar för vana att ligga på spikmattan så blir du lugn på ditt egna kemiska sätt oftare och då blir man ju mindre stressad. Typ som om man kör nån yoga.

När min spikmatta var ny låg jag på den konstant, så fort jag fick en stund över låg jag på den, tillomed när vi skulle ha fest på kvällen lyckades jag däcka på den. Men desto mer jag änvände den desto mindre kände jag att fan jag vill komma hem från jobbet så jag kan ligga på min spikmatta! Nu ligger jag nån gång i veckan bara för att det är skönt, det värsta molande ryggvärken har släppt och när jag får ont i korsryggen där jag bröt 2 ryggutskott förra året så ligger jag en stund och trycker in ryggslutet i mattan så släpper det värsta.

Sen använder jag min matta för att få bättre hy, när jag fick mattan blossade massvis med finnar upp på ryggen, sen blev huden jättefin. Typ som allt skit steg upp till ytan och rensades bort, så då provade jag att göra detsamma med ansiktet och det har fan funkat. Hade massa små ättriga jävlar längs käkbenet som är typ borta nu, och porerna ser inte lika stora ut längre. Fucking love it.

Åh nu blev jag sugen på att lägga mig på mattan! Men icke, man måste ju jobba här i livet också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback