Evelina: ut ur koman!

Okej dags att blogga fan.

Har varit en orgie i mat, choklad, julmust och mera mat. I ren protest gick jag och köpte ett par tighta jeans idag. Fuck the julfläsk.

Julaftonfirades i vanlig ordning hos Gustavs släkt, denna gång i prästgården i Vadstena. Riktigt mysigt med sjukt mycket klappar under granen, inte undra på när vi var 25 pers!








Vi blev ett tappert gäng i köket som diskuterade livserfarenheter från berusade tillfällen, slutade med att vi sprang ut i kylan över gårdsplanen till puben på hörnet och drog några öl. Eller jag, Tove och Sara-Stina drack vin för vi är ju lite finare av oss. Jag somnade typ vid bordet efter ett glas så framåt ettiden blev det hemgng och sängdags för mig och Gustav. Anton vinglade in en timme senare, klädde av sig, vinglade ut ur rummet och ner på undervåningen, sen in i rummet igen och ut en sväng till. Lite halvrolig syn där.

Efter frukost begav vi oss hemåt med bil till Linköping, tåg till Borrköping, spårvagn till salutorget. Åh vad skönt det skulle bli att komma hem. Jo tjena. "Evelina kommer bli tokig" hör jag Gustav säga när han kliver in i vardagsrummet, jag bokstavligen armbryter mig fram bland bråten i hallen och in i vardagsrummet där granen ligger i spillror, glasskärvoröver halva golvet och två väldigt oskyldiga katter kommer o stryker sig mot benen på mig. Men god jul då för fan.

Efter att vi städat som tokar i vardagsrummet blev det varma mackor och kaffe till filmen "2012" - som för övrigt var sugdålig! Gaah. Vilket slöseri med tid. Men varma mackor var en hit! Muuums, och kaffet satt för jävla bra!

Till kvällen ställde jag mig och lagade mat, blev en jättemumsig paj på broccoli, champignoner, soltorkade tomater och ostsås med rosépeppar. Mums! Sen gjorde jag en förjävla god qourngryta med smak av jul! Den ska jag slänga upp recept på era jävlar!

Sen blev det inte så mycket mer innan det var dags för jul igen på annandagen med min familj. Full rulle och massa mat.







Efter matorgien blev vi ensamma igen och drog igån vattenpipan och såg på tecknat. Det är underbart. Blev "Cloudy with a chance of meatballs" och "Up", den första var bra och den andra var jättebra.

Tecknat är fan bra skit alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback