Platens - vilket skämt

Okej, redogörelse för helgen:

Tidigt i lördags morse gick vi upp och tvättade, fixade och hade oss. Jag gjorde mig supervacker och var verkligen på g för en helkväll.

Vi drog till Linköping och hem till Sara(Gustavs klasskamrat), lagade en god middag för sex (petsobakade potatiskskivor med laxspett i skagenostsås). Vi drack massa vin, sprit, öl, cider, you name it. Vi spelade spel, vi missade bussen men sen var vi på gång!

Väl inne i stan bestämde vi oss för att gå till Platens, eftersom jag inte gått ut i Linköping förut så tyckte jag att det lät bra. Efter det gick det bara utför.

Först inträde: 120 kr, vilket skämt! Visst betalar jag 120 kr på typ Palace, men det här stället var som en sunkig tysk svartklubb. Skämt nummer 2 var i garderoben där det satt en lapp om att de inte ansvarade för inhängda jackor och väskor. Nähe, så om min jacka är försvunnen när jag ska gå hem så får jag skylla mig själv att jag betalade för att hänga in den? Skämt nummer 3 var baren, där satt det en prydlig liten lapp om att de tog en serviceavgift på alla köp under 200kr. WTF? Alla köp alltså. Inte bara kortköp, vilket i sig faktiskt är olagligt. Det vet jag, jag jobbar på bank serru. Precis som att drinkpriser inte redan är sjukligt dyra, nejnej, super man inte tillräckligt hårt så måste man betala extra för det.
Skämt nummer 4 var allt krossat glas som låg som en matta över golvet. Det var som att gå i ett islandskap med allt knirrande under fötterna. Sara hade världens flya när hon tappa balansen(jo hon var lite onykter) och satte handen i golvet på en liten glasfri fläck, annars hade vi nog slutat på akuten.

Jaja, men vi dansade, fotades och stundom muckade gräl med muppar. Kaisa blev tillknuffad av en jätteful kille och knuffade tillbaka och gjorde värsta imitationen av en apa som muckar gräl, killen blev helt ställd och stammade fram j-jävla hora! Det är så när apor blir trängda, de vänder sig instinktivt till något nedvärderande slagord. Pinsamt. En annan pinsamhet var en kille som skulle kunnat sett bra ut, om det inte var för den där lilla flärpen skägg under läppen, de vita tighta linnet och de svart-vita kamoflagebyxorna med tillhörande kängor.

Ja det var fullt med orginal det var ett som var säkert. En löiten indie i typ 4års åldern cirkulerade runt oss under hela kvällen också. Jävla skön snubbe, han såg sådär jättenöjd ut med uppstämplade mungipor i ett evigt leende.

Det var rätt skoj att dansa o sådär, men sen knuffa någon Gustav som i farten skallade mig, sen kom en armbådge flygandet över tinningen, sen kom Saras armbåge mitt i pannan och sen en skallning bakifrån. Ljudet skar i öronen på mig och huvudet ville explodera. Jag fick fan panik och viste inte vart jag skulle ta vägen. Vi pratade med de andra om att börja dra oss, men sen var det typ bara jag och Gustav som ställde oss i kö för att få ut våra jackor. Det tog typ 10-15 minuter, trots att det var bara typ 5 pers framför oss. Väl ute väntade vi på de andra som vi sagt åt att vi skulle dra, och självklart så är det någon som druckit lite för mycket och blir avvisad och bokstavligen utslängd rakt på mig så jag fick ytterligare en smäll i huvet. Fy fan va bitter jag var. Bara tjöt och ville hem till min varma säng inte vara i urdumma linköping... jaja EN TIMME senare kommer vårt sällskap ut. Kaisa hade tappat sin garderobsbricka och trots att de hittat hennes jacka så fick de vänta till hela klubben var utrymd innan hon fick det. Vilket jävla skämt alltså.

Till sist satt vi i en taxi hem till Sara, när vi väl kröp ner i sängen Gustav och jag helt urtrötta kunde jag inte somna. Så jag höll Gustav vaken med menlöst pladder och sen somna jag på hans bröst. Det var det bästa.

Sen blev det Ikea, men det är en helt annan historia!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback