Fjanterier

Ibland hamnar man i fjantiga situationer som är lite pinsamma.

I måndags var jag och Cissi ute på "kundbesök" vid flygplatsen, så skulle vi till nåt annat ställe som tydligen skulle ligge i närheten, men vi var tvugna att åka runt hela parkeringen för att komma dit, men när vi närmade oss insåg vi att vi hade stått parkerade typ 10 meter ifrån stället från början. Kändes lite dumt. Fick ställa oss på samma ställe igen, men vi fick ju iaf se lite mer av flygplatsen!

Igår skulle vi ändra telefonsvararen på jobbet, så då tog jag fram mina telefonförsäljarskills och pratade in ett meddelande, men när man spelar upp det så sprakar det lite ur högtalarna så Teresa säger att hon ska pröva att ringa för o se hur det låter:
T: Men vad konstigt, det tutar upptaget!
E: Det kanske är nån som pratar i telefonen?
T: Nä inte vad jag kan se, jag provar igen... nä det tutar fortfarande upptaget, har ni gjort något med linjen när ni fixade med telefonsvararen?
E: Nej det tror jag inte... (kollar ut ur kontoret på Teresa) DU RINGER JU FRÅN VÅRAN TELEFON!
T: Vadå?
E: Men vad tror du händer om du försöker ringa till din egen telefon?

Det där med teknik är inte lätt alla gånger.

I vår moderna värld kan det ju vara svårt att skilja på äkta varan och kopior. Min bror var hos sin far igår, gubben hade köpt en  plastjulgran som var jättefin och såg jätteäkta ut, Fredrik blev riktigt imponerad, stammen var precis som en riktig gran och det såg ut som en del grenar hade ansats. Frugan tyckte också att den var jättefin, men påpekade att den barrade ju en del, "precis som en riktig gran!" hade Tage svarat... men den var tydligen lite för stor för deras vardagsrum så de åkte tillbaka med den för att byta mot en smalare. Väl där står de och pratar med en av säljarna som säger: Ja men då ska ni nog ha en plastgran istället, de här tyska granarna är lika vida allihop. "Vadå? Är den riktig?!"
 Herregud alltså.
Inte undra på att mina syskon är lite som de är ibland:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback