Dagens goda gärning

Ni vet de där irriterande jävlarna som går run på stan och samlar in mdlemmar för att stödja fattiga barn ochallt vad det är. Jo en sån föll jag rakt i famnen på, så nu skänker jag 100 kr i månaden till nån "Individuell Människohjälp".

Fan vad duktigt av mig, de hade iaf 90-konto så känns väl okej men ska nog kolla upp så jag inte bygger nån lyxvilla med barnarbete i afrika åt nån sliskig gubbe. SOm Rädda Barnen och Unicef vet man ju vad det är... den här organistationen har jag aldrig hört talas om förr.

Fan vad jag hatar sånna som står på stan och hojtar och har sig, jag vill gå på stan i fred och välja vilken affär jag vill gå in i. Inte ha ett jävla el-bolag som hoppar på mig på stan och frågar vad jag har för elbolag. Skit i det ni. Dåliga säljjävlar. SÄg vad ni har att komma med istället. Vilket elbolag jag har är helt oväsentligt. Men jag har bra miljöval, jättelågt påslag på el-spot priset, ingen årsavgift och månadsaktura utan faktureringsavgift. Så NEJ jag är inte intresserad av nåt jävla nytt fjantbolag som säkert kör på kolkraft och lurar in kunderna i konstiga avtal. För alla som vill ha samma bolag som mig: SkellefteKraft.

Sen har vi de där jävla mobil/bredbands-försäljarna. "Tjena tjejer , ni ser lite sugna ut på en ny mobil" bara för att jag och Carro råkade slänga ett öa på 3's monter. "Nej, jag bytte min för två månader sen" "Nähe, men du då? Du ser lite småsugen ut" WTF? "Nej jag får inte byta förns i sommar" "Jaha...Ni har redan 3? Men ha en bra dag då tjejer"
-Aa tänk för att vi försöker ha det här.
Heeej vill du ha snabbare bredband? Jo visst, jag sitter på 100 Mbit fiber, kan du fixa bättre? Nhe du hade ADSL att erbjuda, ja men det är ju inte riktigt bredband. Nej just det, jaha det kostar dubbelt så mycket som det jag har idag... och dessutom har jag inte hemtelefon så först måste jag skaffa det. Men ni har en helhetslösning som skulle vara helt onödig för mig och kosta en hel drös med pengar. Jo men det låter ju bra, jag ska bara kolla med min sambo vad han tycker. Idioter. Men iof, de får ju ingen säljutbildning så det är ju mest synd om dem, ingen fast lön utan bara provision. Fan om jag hade provision. Det vore något.

Fan nu kom jag bort från ämnet, summa sumaro: Jag är en fin människa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback